top of page

Rosebud.se


Sista uppgiften blev att skapa en egen hemsida. Tidigare gjordes detta i gruppper där bland annat Intolerantaboxen skapades. Nu var det dags att stå på egna ben!

Rosebud.se är ett företag som säljer rosor i vita askar som kunden sedan kan skicka till någon. Rosorna finns i olika färger och prisklasser. För att utveckla detta finns det även chokladaskar som kunden ska välja att skicka med till rosen.

""Rosebud.se erbjuder dig som kund en unik möjlighet att skicka en ros till någon du tycker förtjänar något extra. Välj ut en ros som symboliserar din hälsning och njut av chokladen i våra chokladaskar. "

Iden uppkom när jag såg en bild på rosor i vita små askar. Detta såg jag som en unik och rolig möjlighet och något som jag tror många kan uppskatta att få hemskickat. Det är nästan som "ris eller ros" men att detta företag bara säljer rosor och inte ris. Målgruppen för företaget är väldigt bred för denna produkt. Men jag tror att det största segmentet av kunder är de som bor i en stad, är 25-60 år gamla och som gillar att överaska och visa uppskattning till sina nära och kära.

Det är fri frakt om kunden köper något för över 79 kr och företaget uppfyller kraven för trygg e-handel. Kunderna kan betala med Klarna, Visa och Mastercard.

Kampanjen som du ser på bilden är ett samarbete med Rosa-bandet. Köper en kund detta erbjudandet som består av 12 rosa rosor och chocklad i botten, skänker företaget 20 kr till rosa bandet. Detta kan locka in kunderna som vill skänka en slant till Rosa-bandet samtidigt som de gör någon i sin närhet lycklig.

När jag har arbetet med bilder och produktbilder till hemsidan har jag använt mig av Photoshop.

Detta är ett exempel på hur jag har gjort när jag arbetat med skapandet av produkterna. Längt upp ser du ordinalbilden. Jag har börjat med att dublicera lagret och sedan klippt ut innehållet. Sedan har jag sökt upp en bild på en ros, sparat den och öppnat den i Photoshop. Där har jag med även dublicerat lagret på bilden och sedn klippt ut rosen. Efter detta har jag anpassat storleken på rosen, kopierat den och sedan klippt in den i bilden med vita asken.


Featured Posts
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Inga taggar än.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page